Business in Sports:
winst voor innovatieve bedrijven én topsport

Hier zijn topsporters beschikbaar om te bepalen of de innovatie geschikt is voor de topsport en welke aanpassingen nog nodig zijn. Er zijn testcentra beschikbaar waar de topsporter samen met de ondernemer de innovatie kan testen. Stakeholders staan klaar om hun bijdrage te doen. Zoals DSM voor de inbreng van innovatieve materialen, of bij dataproductie Cofely om meerwaarde uit de data te halen. Dit biedt mogelijkheden om (technisch gezien) het maximale uit de innovatie te halen. Echter, de innovatie moet uiteindelijk niet alleen succes voor de topsport opleveren. Het moet voor de ondernemer ook commercieel succesvol zijn. Hiervoor krijgen de ondernemers het programma ‘Business in Sports’ aangeboden. Het programma werkt eerst het businessmodel in detail uit, inclusief een contextanalyse. Hierbij wordt de input van topsporters en stakeholders betrokken. Vervolgens wordt de marktintroductie, inclusief financiën en partnering, voorbereid. Dit alles vormt samen het businessplan. Het plan wordt aan mogelijke financiers aan het einde van het programma gepresenteerd. En, de deelnemers aan het programma krijgen het podium tijdens de Sport Innovatie Award. Hier kunnen ze nieuwe deuren openen en contacten leggen.