Fortior staat voor:
• Leervraag kind leidend
Binnen Fortior is het kind het uitgangspunt van ons handelen, denken en werken. Onze scholen zorgen voor een optimale en brede ontplooiing van ontwikkeling van kinderen. Elke beslissing die een Fortior-school maakt, komt ten goede van de ontwikkeling van de kinderen.
• Professionele medewerkers
Leerkrachten van Fortior werken vanuit passie en inspireren kinderen. Daartoe worden ze ook uitgedaagd. Het ontwikkelen van competenties van medewerkers vinden wij heel belangrijk. Leerkrachten maken op onze scholen in positieve zin het verschil.
• Moderne ICT
Kwalitatief goed onderwijs op maat vraagt om moderne applicaties. Alle scholen van Fortior beschikken over de nieuwste ICT leerhulpmiddelen zoals smartboards en tablets. Doordat onze scholen onderdeel uitmaken van Fortior als overkoepelende organisatie, zijn er meer middelen beschikbaar om te investeren in nieuwe technieken, schoolmethoden en faciliteiten in vergelijking met zelfstandige scholen.
• Veilige en frisse scholen
Fortior beseft dat frisse, gezonde en veilige scholen de basis vormen om met plezier te kunnen leren en werken. Kinderen voelen zich op hun gemak op de Fortior-scholen. Een moderne, vertrouwde leeromgeving nodigt uit om het beste uit kinderen te halen. We zijn daarom voortdurend met de gemeente op zoek naar mogelijkheden voor nieuwbouw en verbouw.
• Passend onderwijs
Elk kind heeft recht op goed onderwijs. Onze medewerkers zijn vakkundig geschoold om maatwerk te kunnen bieden aan kinderen met een extra onderwijszorgvraag. Door de optimale samenwerking tussen de verschillende Fortior-scholen is veel kennis en specialismen binnen Fortior beschikbaar waar alle kinderen individueel van profiteren.
• Gedifferentieerd onderwijs
Onze leerlingen komen uit verschillende wijken en dorpen, hebben verschillende achtergronden en geloofsovertuigingen, verschillende leervragen en onderwijsbehoeften. Dat vraagt om differentiatie in onderwijs. De leerkrachten van de Fortior-scholen zijn geschoold om met verschillen tussen leerlingen om te gaan en daar maatwerk in te bieden.
• Beste leeropbrengst
De scholen van Fortior streven naar de beste leeropbrengst. Uit de Cito-toets van mei 2015 blijkt dat alle scholen boven hun gemiddelde hebben gescoord. Ook het leerlingvolgsysteem maakt duidelijk dat de opbrengsten op het gebied van rekenen, taal, lezen en spelling een stijgende lijn laten zien.
• Ouders als partners
Niemand kent z’n kind zo goed als de eigen ouders. Fortior betrekt daarom ouders nadrukkelijk bij het leer- en ontwikkelproces van hun kind(eren). Partnerschap met ouders is voor ons dan ook een belangrijk onderdeel van passend onderwijs. Ook de relatie met andere stakeholders en partners uit de wijk van de school vinden we heel belangrijk.
11